Statut fundacji
Twoje zdrowie, Nasza pasja
Fundacja Rozwoju Nowoczesnej Chirurgii
Rozdział I
Postanowienia ogólne
- 1
[Nazwa, osobowość prawna, czas trwania Fundacji]
- Fundacja pod nazwą: Fundacja Rozwoju Nowoczesnej Chirurgii, zwana w dalszej części „Fundacją”, została ustanowiona w Łodzi, oświadczeniem fundatorów – Adama Durczyńskiego, Piotra Hogendorfa oraz Wojciecha Ciesielskiego – złożonym w formie aktu notarialnego w dniu … 2024 .
- Niniejszy Statut Fundacji Rozwoju Nowoczesnej Chirurgii zwany jest w dalszej części „Statutem”.
- Fundacja posiada osobowość prawną.
- Czas trwania Fundacji jest nieoznaczony.
- 2
[Siedziba, uczestnictwo w innych organizacjach, identyfikacja]
- Siedziba Fundacji mieści się w Łodzi.
- Fundacja może działać na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej i poza jej granicami.
- Fundacja może przystępować do spółek, fundacji, stowarzyszeń i formacji społecznych.
- Fundacja może być członkiem organizacji, zarówno rządowych jak i pozarządowych, krajowych jak i zagranicznych, o podobnym profilu działalności społecznie użytecznej.
- Fundacja może używać wyróżniającego ją znaku graficznego oraz odpowiedników swojej nazwy w językach obcych.
- Fundacja używa pieczęci z napisem Fundacja Rozwoju Nowoczesnej Chirurgii oraz pieczątek z danymi identyfikacyjnymi Fundacji lub jej organów.
- 3
[Minister właściwy]
Nadzór nad działalnością fundacji sprawuje minister właściwy do spraw zdrowia.
Rozdział II
Cel, zakres i formy działania fundacji
- 4
[Cel Fundacji]
Celem Fundacji jest szeroko pojęte wsparcie ochrony i promocji zdrowia, w tym działalności leczniczej i ratowania życia, a także działalności naukowo-badawczej w zakresie chirurgii ogólnej, transplantacyjnej, gastroenterologicznej i onkologicznej, obejmujące w szczególności:
- udzielanie wsparcia materialnego i niematerialnego dla pacjentów i ich rodzin,
- wsparcie finansowe i sprzętowe oddziałów chirurgicznych oraz rozwój bazy diagnostycznej i medycznej w celu zwiększenia efektywności leczenia chorych,
- edukację i szkolenia personelu medycznego,
- popularyzację wiedzy na temat nowoczesnych metod leczenia w obszarze chirurgii ogólnej transplantacyjnej, gastroenterologicznej i onkologicznej oraz zwiększanie świadomości pacjentów w obszarze tych metod leczenia,
- współpracę z ośrodkami badawczymi i uczelniami medycznymi prowadzącą do zwiększenia efektywności procesu leczenia pacjentów,
- wspieranie rozwoju medycyny oraz upowszechnianie wyników badań i osiągnięć polskich naukowców z dziedziny medycyny w Polsce i za granicą,
- wspieranie i prowadzenie inicjatyw o charakterze zdrowotnym, edukacyjnym naukowo-badawczym oraz charytatywnym.
- 5
[Zakres działalności]
Fundacja realizuje swoje cele statutowe poprzez:
- współpracę ze szpitalami oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność leczniczą,
- udzielanie wsparcia organizacyjnego, rzeczowego i finansowego, realizowanego w szczególności poprzez zakup wyrobów medycznych oraz produktów leczniczych niezbędnych do ratowania zdrowia i życia pacjentów szpitali oraz innych podmiotów prowadzących leczniczą,
- udzielanie wsparcia organizacyjnego, rzeczowego i finansowego budowy, remontów i modernizacji nieruchomości oraz ruchomości będących w dyspozycji szpitali oraz innych podmiotów prowadzących leczniczą,
- wsparcie finansowe i rzeczowe dla pacjentów, umożliwiające prawidłowe leczenie pacjenta, zaspokojenie niezbędnych potrzeb życiowych pacjenta, oraz sprawowanie nad nim właściwej opieki,
- wsparcie finansowe procesu leczenia pacjentów,
- udzielanie pomocy materialnej w postaci stypendiów, świadczeń materialnych niezbędnych do kształcenia i rozwoju uzdolnień naukowców zajmujących się nowoczesnymi metodami leczenia w obszarze chirurgii ogólnej transplantacyjnej, gastroenterologicznej i onkologicznej,
- tworzenie materiałów edukacyjnych na temat ochrony zdrowia, nauk medycznych oraz chirurgii,
- promowanie dobrych wzorców w zakresie wspierania rozwoju medycyny na poziomie lokalnym, regionalnym i międzynarodowym,
- udzielanie wsparcia eksperckiego badaczom z dziedziny medycyny,
- organizowanie zbiórek pieniężnych i rzeczowych,
- zrzeszanie wolontariuszy popierających ideę Fundacji oraz organizowanie zajęć dla wolontariuszy,
- sprzedaż przedmiotów darowizny,
- wsparcie wizerunkowe i finansowanie targów, sympozjów, konferencji, seminariów, kongresów oraz innych imprez i wydarzeń o charakterze naukowym i badawczym oraz promującym cele Fundacji,
- wsparcie wizerunkowe i finansowanie szkoleń, doradztwa, kursów, warsztatów i innych wydarzeń z zakresu medycyny, a zwłaszcza nowoczesnej chirurgii,
- prowadzenie działalności propagatorskiej i informacyjnej w zakresie ochrony zdrowia i chirurgii,
- przyznawanie odznaczeń, nagród i wyróżnień dla osób fizycznych, prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, zasłużonych dla celów obranych przez Fundację jako jej cele statutowe lub zasłużonych dla Fundacji,
- tworzenie przestrzeni do wymiany wiedzy z innymi fundacjami o podobnym charakterze w Polsce i za granicą,
- współpracę z instytucjami publicznymi krajowymi i zagranicznymi, w tym z uczelniami medycznymi oraz organizacjami i osobami wykazującymi zainteresowanie celami Fundacji;
- uczestnictwo w realizacji zadań i programów zdrowotnych oraz naukowych zlecanych przez instytucje naukowe, zakłady pracy, organizacje społeczne, jednostki samorządu terytorialnego i inne podmioty,
- udzielanie materialnego wsparcia osobom, instytucjom i organizacjom prowadzącym działalność zbieżną z celami Fundacji, zwłaszcza organizacjom pożytku publicznego, szkołom, placówkom oświatowym i wychowawczym, domom dziecka, szpitalom i innym podmiotom prowadzącym działalność leczniczą, a także uniwersytetom oraz innym instytucjom naukowym i badawczym.
- 6
[Działalność odpłatna i nieodpłatna]
- Działalność statutowa Fundacji jest działalnością pożytku publicznego i może być prowadzona zarówno jako działalność nieodpłatna, jak i działalność odpłatna.
- Fundacja prowadzi nieodpłatną działalność pożytku publicznego w zakresie określonym w § 5 pkt 1-6, 8-11, 13-16, 18-20, co odpowiada kodom PKD:
- pkt 1 – PKD 94.99.Z
- pkt 2 – PKD 88.99.Z
- pkt 3 – PKD 88.99.Z
- pkt 4 – PKD 88.99.Z
- pkt 5 – PKD 88.99.Z
- pkt 6 – PKD 88.99.Z
- pkt 8 – PKD 94.99.Z
- pkt 9 – PKD 72.19.Z
- pkt 10 – PKD 94.99.Z
- pkt 11 – PKD 94.99.Z
- pkt 13 – PKD 94.99.Z
- pkt 14 – PKD 94.99.Z
- pkt 15 – PKD 86.90.E
- pkt 16 – PKD 94.99.Z
- pkt 18 – PKD 94.99.Z
- pkt 19 – PKD 94.99.Z
- pkt 20 – PKD 88.99.Z
- Fundacja prowadzi odpłatną działalność pożytku publicznego w zakresie określonym w § 5 pkt 7, 12 i 17, co odpowiada kodom PKD:
- pkt 7 – PKD 58.1
- pkt 12 – PKD 94.99.Z
- pkt 17 – PKD 94.99.Z
- 7
[Zatrudnienie]
Fundacja może zatrudniać pracowników oraz współpracować z osobami zaangażowanymi w jej działalność na innej podstawie prawnej za wynagrodzeniem.
Rozdział III
Majątek i dochody Fundacji
- 8
[Majątek Fundacji]
- Majątek Fundacji stanowi:
- fundusz założycielski w kwocie 2.100,00 zł (dwa tysiące sto złotych) wpłacony przez Fundatorów w częściach równych, przy czym na prowadzenie działalności gospodarczej Fundatorzy przeznaczyli kwotę 1.000,00 zł (jeden tysiąc złotych);
- środki pieniężne i inne mienie uzyskane lub nabyte przez Fundację w toku jej działania.
- Fundacja może również czerpać środki w szczególności ze zbiórek publicznych, subwencji, dotacji, dofinansowań pochodzących od osób fizycznych, osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych mających swoje siedziby w Polsce i za granicą, odsetek bankowych, dywidend z zysków z akcji lub udziałów w spółkach, zysków ze sprzedaży papierów wartościowych, dochodów z majątku ruchomego i nieruchomości, odpłatnej działalności pożytku publicznego oraz działalności gospodarczej.
- Fundacja prowadzi gospodarkę finansową i księgi rachunkowe na zasadach określonych właściwymi przepisami. W księgach rachunkowych Fundacji nieodpłatna działalność pożytku publicznego, odpłatna działalność pożytku publicznego oraz działalność gospodarcza są wyodrębnione w stopniu umożliwiającym określenie przychodów, kosztów i wyników każdej z tych działalności, z zastrzeżeniem przepisów o rachunkowości.
- 9
[Spadki, zapisy i darowizny]
- Fundacja może również czerpać środki ze spadków, zapisów zwykłych, zapisów windykacyjnych lub darowizn osób fizycznych lub prawnych, mających swoje siedziby w Polsce i za granicą.
- Przedmiotem spadków, zapisów zwykłych, zapisów windykacyjnych lub darowizn mogą być w szczególności środki płatnicze, papiery wartościowe, nieruchomości i mienie ruchome oraz wierzytelności.
- W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia, Zarząd Fundacji składa oświadczenie o przyjęciu lub odrzuceniu spadku po wcześniejszym uzyskaniu zgody Rady Fundacji.
- Dochody pochodzące z subwencji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację dowolnych celów statutowych Fundacji, o ile ofiarodawcy nie postanowili inaczej.
- Dochody, o których mowa w 9 ust. 2 powyżej, mogą być użyte wyłącznie na realizację celów statutowych Fundacji.
- 10
[Działalność gospodarcza]
- Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w rozmiarach służących realizacji jej celów statutowych.
- Działalność gospodarcza jest działalnością uboczną w stosunku do działalności pożytku publicznego.
- Fundacja prowadzi działalność gospodarczą bezpośrednio lub za pośrednictwem wyodrębnionej jednostki organizacyjnej.
- Jednostki organizacyjne Fundacji podlegają Zarządowi Fundacji, decyzję o ich powołaniu
i kierowaniu podejmuje Zarząd Fundacji. - Decyzję o zakresie działania, zatrudnieniu i wynagrodzeniu w jednostce organizacyjnej lub o jej likwidacji, podejmuje Zarząd Fundacji.
- 11
[Zakres działalności gospodarczej]
- Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w następującym :
- PKD 59.11.Z – Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych,
- PKD 11.Z – Działalność agencji reklamowych,
- PKD 82.30.Z – Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów,
- PKD 85.59.B – Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane,
- PKD 85.60.Z – Działalność wspomagająca edukację.
- Działalność gospodarcza prowadzona jest wyłącznie jako dodatkowa w stosunku do działalności pożytku publicznego. Dochód z działalności gospodarczej przeznaczony jest w całości na realizację celów statutowych Fundacji.
- W zakresie określonym w ust. 1 niniejszego paragrafu, Fundacja może prowadzić także działalność odpłatną lub nieodpłatną pożytku publicznego, z zastrzeżeniem § 11 ust. 4 poniżej.
- Fundacja nie może prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego i działalności gospodarczej w odniesieniu do tego samego przedmiotu działalności.
- Nadwyżka przychodów nad kosztami uzyskiwana przez Fundację, w tym z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, jest w całości przeznaczona na działalność pożytku publicznego.
- 12
[Ograniczenia w działalności]
Fundacji zabrania się:
- udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Fundacji w stosunku do członków jej organów lub pracowników oraz osób, z którymi pracownicy pozostają
w związku małżeńskim lub wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanym
w dalszej części niniejszego Statutu „osobami bliskimi”, - przekazywania majątku Fundacji na rzecz członków jej organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
- wykorzystywania majątku Fundacji na rzecz członkówjej organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich chyba, że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego,
- zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organów lub pracownicy Fundacji oraz ich bliskie osoby, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
Rozdział IV
Organy Fundacji
- 13
[Organy]
- Fundacja działa poprzez swoje organy.
- Organami fundacji jest Rada Fundacji i Zarząd.
- Pierwszy skład Rady Fundacji i Zarządu powołują wszyscy
- Członkami organów Fundacji mogą być osoby fizyczne mające pełną zdolność do czynności prawnych.
- Członkami organów Fundacji nie mogą być osoby skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
- Członkowie Rady Fundacji nie mogą pozostawać z członkami Zarządu w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej.
- Członek Rady Fundacji nie może być jednocześnie członkiem Zarządu Fundacji.
- 14
[Rada Fundacji]
- Rada Fundacji jest organem nadzorczym i kontrolnym Fundacji.
- Rada Fundacji składa się z od 2 (dwóch) do 3 (trzech) osób powoływanych przez wszystkich Fundatorów działających łącznie. Po śmierci któregokolwiek z Fundatorów, Radę Fundacji powołują wszyscy pozostający przy życiu Fundatorzy, działający łącznie. W przypadku śmierci wszystkich Fundatorów, członkowie Rady Fundacji są wybierani przez Radę Fundacji.
- Rada Fundacji jest powoływana na wspólną, pięcioletnią kadencję.
- Członkostwo w Radzie Fundacji ustaje w przypadku:
- upływu kadencji,
- śmierci,
- złożenia pisemnej rezygnacji, z tym jednak zastrzeżeniem, że rezygnacja ta jest skuteczna z chwilą doręczenia jej któremukolwiek z Fundatorów, a po ich śmierci – któremukolwiek z pozostałych członków Rady, a w ich braku – któremukolwiek z członków Zarządu Fundacji,
- niepełnienia obowiązków członka Rady Fundacji przez okres dłuższy niż 12 (dwanaście) miesięcy,
- odwołania ze składu Rady Fundacji, zgodnie z ust. 5 poniżej,
- zajścia innych okoliczności przewidzianych przepisami prawa lub niniejszym Statutem, powodujących wygaśnięcie członkostwa w Radzie Fundacji.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach odwołanie członka Rady Fundacji i przez to pozbawienie go członkostwa w Radzie Fundacji, może nastąpić w wyniku uchwały podjętej jednogłośnie przez pozostałych członków Rady Fundacji lub decyzją wszystkich Fundatorów działających łącznie. Odwołanie członka Rady Fundacji może nastąpić w szczególności w przypadku:
- podjęcia pracy lub innej działalności, której charakter uniemożliwia należyte wykonywanie funkcji członka Rady Fundacji,
- choroby, ułomności lub utraty sił, powodujących trwałą niezdolność do sprawowania funkcji członka Rady Fundacji,
- nienależytego wykonywania funkcji członka Rady Fundacji,
- istotnego naruszenia postanowień statutu Fundacji,
- naruszenia przepisów powszechnie obowiązującego prawa, stwierdzonego prawomocnym wyrokiem sądu.
- Rada Fundacji wybiera ze swego grona Przewodniczącego, który kieruje pracami Rady Fundacji, reprezentuje ja na zewnątrz oraz zwołuje i przewodniczy posiedzeniom. W uzasadnionych przypadkach pozostali członkowie Rady zastępują Przewodniczącego, na jego pisemne upoważnienie.
- 15
[Kompetencje Rady Fundacji]
- Do kompetencji Rady Fundacji należy w szczególności:
- powoływanie i odwoływanie członków Zarządu Fundacji oraz udzielanie członkom Zarządu absolutorium,
- opiniowanie i zatwierdzanie rocznych sprawozdań merytorycznych i finansowych Fundacji,
- kontrolowanie bieżącej działalności Zarządu,
- nadzór nad działalnością Fundacji,
- wyrażanie opinii w sprawach przedłożonych jej przez Zarząd,
- reprezentowanie Fundacji przy zawieraniu umów z członkami Zarządu,
- wyrażanie zgody na czynności przewidziane w niniejszym Statucie.
- W celu wykonywania swoich zadań Rada jest uprawniona do żądania od Zarządu wszelkich niezbędnych dokumentów oraz wyjaśnień związanych z działalnością Fundacji.
- 16
[Wynagrodzenie członków Rady Fundacji]
Członkowie Rady Fundacji nie pobierają wynagrodzenia z tytułu udziału w pracach tego organu, z wyjątkiem zwrotu udokumentowanych wydatków związanych z uczestnictwem w pracach tych organów, w tym kosztów podróży.
- 17
[Posiedzenia Rady Fundacji]
- Rada Fundacji zbiera się co najmniej raz w roku.
- Posiedzenie Rady Fundacji zwołuje Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy albo na wniosek Zarządu lub któregokolwiek z Fundatorów, zgłoszony na piśmie.
- Każdemu członkowi Rady Fundacji przysługuje jeden głos.
- Rada Fundacji podejmuje decyzje w formie uchwał zwykłą większością głosów. W razie równości głosów, decyduje głos Przewodniczącego.
- W posiedzeniu Rady Fundacji mogą uczestniczyć członkowie innych organów Fundacji oraz inne zaproszone osoby z głosem doradczym.
- 18
[Zarząd Fundacji]
- Zarząd Fundacji kieruje jej działalnością oraz reprezentuje Fundację na zewnątrz.
- Zarząd składa się z od 1 (jednej) do 3 (trzech) osób, powoływanych i odwoływanych przez Radę Fundacji w formie uchwały. Liczbę członków Zarządu oraz ich funkcję w Zarządzie określa uchwała o powołaniu.
- Zarząd powoływany jest na wspólną, pięcioletnią kadencję.
- Pracami Zarządu kieruje Prezes Zarządu.
- Członkowie Zarządu mogą pozostawać z Fundacją w stosunku pracy lub w innym stosunku cywilnoprawnym. Członkowie Zarządu mogą otrzymywać wynagrodzenie i nagrody za zgodą iw wysokości ustalonej w uchwale Rady Fundacji.
- Mandat członka Zarządu wygasa wskutek:
- upływu kadencji,
- śmierci,
- złożenia pisemnej rezygnacji, z tym jednak zastrzeżeniem, że rezygnacja ta jest skuteczna z chwilą doręczenia jej któremukolwiek członkowi Rady Fundacji lub któremukolwiek z Fundatorów,
- niepełnienia obowiązków członka Zarządu przez okres dłuższy niż 6 (sześć) miesięcy,
- odwołania ze składu Zarządu uchwałą Rady Fundacji lub decyzją wszystkich Fundatorów działających łącznie,
- zajścia innych okoliczności przewidzianych przepisami prawa lub niniejszym Statutem, powodujących wygaśnięcie członkostwa w Zarządzie Fundacji.
- Odwołanie członka Zarządu może nastąpić w szczególności w przypadku:
- podjęcia pracy lub innej działalności, której charakter uniemożliwia należyte wykonywanie funkcji członka Zarządu,
- choroby, ułomności lub utraty sił, powodujących trwałą niezdolność do sprawowania funkcji członka Zarządu,
- nienależytego wykonywania funkcji członka Zarządu,
- istotnego naruszenia postanowień statutu Fundacji,
- naruszenia przepisów powszechnie obowiązującego prawa, stwierdzonego prawomocnym wyrokiem sądu.
- Członkowie Zarządu nie mogą prowadzić lub uczestniczyć w prowadzeniu interesów pozostających w konflikcie z interesami Fundacji.
- Szczegółowy tryb działania Zarządu może określać regulamin Zarządu ustalony przez Zarząd.
- 19
[Kompetencje Zarządu]
- Do kompetencji Zarządu Fundacji należy w szczególności:
- reprezentowanie Fundacji wobec osób trzecich i kierowanie jej bieżącą działalnością,
- sprawowanie pieczy nad majątkiem Fundacji,
- uchwalanie regulaminów i aktów wewnętrznych Fundacji,
- podejmowanie decyzji o utworzeniu spółek handlowych lub przystąpienia do nich,
- podejmowanie decyzji o połączeniu z inną fundacją,
- ustalanie planów działania Fundacji,
- decydowanie o zatrudnieniu, wynagrodzeniach i nagrodach pracowników Fundacji i innych osób zaangażowanych w działalność fundacji, z wyłączeniem wynagrodzeń i nagród przyznawanych członkom Zarządu Fundacji,
- decydowanie o zmianach Statutu Fundacji,
- tworzenie i znoszenie oddziałów, zakładów i innych jednostek organizacyjnych Fundacji.
- Czynności o których mowa w ust. 1 lit. g i h powyżej, Zarząd dokonuje za zgodą wszystkich Fundatorów. Po śmierci któregokolwiek z Fundatorów, zgody udzielają wszyscy pozostający przy życiu Fundatorzy, działający łącznie. W przypadku śmierci wszystkich Fundatorów, zgody udziela Rada Fundacji.
- Do kompetencji Zarządu należy ponadto podejmowanie decyzji we wszystkich sprawach niezastrzeżonych do zakresu kompetencji innych osób lub podmiotów.
- 20
[Posiedzenia Zarządu]
- Posiedzenia Zarządu Fundacji odbywają się w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał.
- Posiedzenia Zarządu Fundacji zwołuje Prezes Zarządu Fundacji lub którykolwiek z Fundatorów.
- Decyzje Zarządu dotyczące sfery wewnętrznej działalności Fundacji podejmowane są w formie uchwały, chyba że niniejszy Statut lub przepisy obowiązującego prawa stanowią inaczej.
- Uchwały Zarządu Fundacji zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równości głosów, decydujący jest głos Prezesa Zarządu.
- Każdemu członkowi Zarządu przysługuje jeden głos.
- W posiedzeniu Zarządu Fundacji mogą uczestniczyć członkowie innych organów Fundacji oraz inne zaproszone osoby z głosem doradczym.
- 21
[Reprezentacja Fundacji]
W przypadku Zarządu jednoosobowego do reprezentowania Fundacji i składania w jej imieniu oświadczeń woli upoważniony jest jej jedyny członek Zarządu. W przypadku Zarządu wieloosobowego, do reprezentowania Fundacji i składania w jej imieniu oświadczeń woli upoważnionych jest dwóch członków Zarządu działających łącznie.
Rozdział V
Likwidacja, postanowienia końcowe
- 22
[Zasady likwidacji]
- Likwidacja Fundacji następuje po wyczerpaniu środków finansowych i majątku Fundacji lub w razie osiągnięcia celu Fundacji.
- Decyzję o likwidacji Fundacji podejmują wszyscy Fundatorzy działający łącznie. Po śmierci któregokolwiek z Fundatorów, decyzję tę podejmują wszyscy pozostający przy życiu Fundatorzy, działający łącznie. W przypadku śmierci wszystkich Fundatorów, o likwidacji Fundacji decyduje Zarząd Fundacji, za uprzednią jednomyślną zgodą Rady Fundacji wyrażoną w formie uchwały.
- Likwidatorami są członkowie Zarządu Fundacji, chyba że zgodnie z ust. 2 powyżej zdecydowano inaczej. Do likwidatorów stosuje się odpowiednio postanowienia Statutu dotyczące członków Zarządu.
- .
- 23
[Inne postanowienia]
- Decyzję w sprawie zmiany celów Fundacji podejmują wszyscy Po śmierci któregokolwiek z Fundatorów, decyzję tę podejmują wszyscy pozostający przy życiu Fundatorzy.
- Zmiana celów Fundacji następuje przez złożenie wspólnego oświadczenia przez Fundatorów, a następnie podjęcie przez Zarząd Fundacji uchwały zmieniającej Statut w tym zakresie; 19 ust. 2 zd. 3 nie stosuje się. Oświadczenie Fundatorów dotyczące zmiany celów Fundacji jest dla Zarządu wiążące.
- Fundacja może połączyć się z inną fundacją dla efektywnej poprawy realizacji celów Fundacji.
- Połączenie nie może nastąpić, jeśli w jego wyniku mógłby ulec istotnej zmianie cel Fundacji.
- Decyzję w sprawie połączenia Fundacji z inną fundacją podejmują wszyscy Fundatorzy działający łącznie. Po śmierci któregokolwiek z Fundatorów, decyzję tę podejmują wszyscy pozostający przy życiu Fundatorzy działający łącznie.
- Rokiem obrotowym Fundacji jest rok kalendarzowy. Pierwszy rok obrotowy Fundacji kończy się w dniu 31 grudnia 2025 roku.

Wsparcie pacjentów

Szkolenie personelu

Nowoczesne leczenie

Rozwój
szpitali

Współpraca naukowa

Promocja medycyny
