Statut fundacji

Twoje zdrowie, Nasza pasja

Fundacja Rozwoju Nowoczesnej Chirurgii

Rozdział I

Postanowienia ogólne

  • 1

[Nazwa, osobowość prawna, czas trwania Fundacji]

  1. Fundacja pod nazwą: Fundacja Rozwoju Nowoczesnej Chirurgii, zwana w dalszej części „Fundacją”, została ustanowiona w Łodzi, oświadczeniem fundatorów – Adama Durczyńskiego, Piotra Hogendorfa oraz Wojciecha Ciesielskiego – złożonym w formie aktu notarialnego w dniu … 2024 .
  2. Niniejszy Statut Fundacji Rozwoju Nowoczesnej Chirurgii zwany jest w dalszej części „Statutem”.
  3. Fundacja posiada osobowość prawną.
  4. Czas trwania Fundacji jest nieoznaczony.
  • 2

[Siedziba, uczestnictwo w innych organizacjach, identyfikacja]

  1. Siedziba Fundacji mieści się w Łodzi.
  2. Fundacja może działać na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej i poza jej granicami.
  3. Fundacja może przystępować do spółek, fundacji, stowarzyszeń i formacji społecznych.
  4. Fundacja może być członkiem organizacji, zarówno rządowych jak i pozarządowych, krajowych jak i zagranicznych, o podobnym profilu działalności społecznie użytecznej.
  5. Fundacja może używać wyróżniającego ją znaku graficznego oraz odpowiedników swojej nazwy w językach obcych.
  6. Fundacja używa pieczęci z napisem Fundacja Rozwoju Nowoczesnej Chirurgii oraz pieczątek z danymi identyfikacyjnymi Fundacji lub jej organów.

 

  • 3

[Minister właściwy]

Nadzór nad działalnością fundacji sprawuje minister właściwy do spraw zdrowia.

 

Rozdział II

Cel, zakres i formy działania fundacji

 

  • 4

[Cel Fundacji]

Celem Fundacji jest szeroko pojęte wsparcie ochrony i promocji zdrowia, w tym działalności leczniczej i ratowania życia, a także działalności naukowo-badawczej w zakresie chirurgii ogólnej, transplantacyjnej, gastroenterologicznej i onkologicznej, obejmujące w szczególności:

  • udzielanie wsparcia materialnego i niematerialnego dla pacjentów i ich rodzin,
  • wsparcie finansowe i sprzętowe oddziałów chirurgicznych oraz rozwój bazy diagnostycznej i medycznej w celu zwiększenia efektywności leczenia chorych,
  • edukację i szkolenia personelu medycznego,
  • popularyzację wiedzy na temat nowoczesnych metod leczenia w obszarze chirurgii ogólnej transplantacyjnej, gastroenterologicznej i onkologicznej oraz zwiększanie świadomości pacjentów w obszarze tych metod leczenia,
  • współpracę z ośrodkami badawczymi i uczelniami medycznymi prowadzącą do zwiększenia efektywności procesu leczenia pacjentów,
  • wspieranie rozwoju medycyny oraz upowszechnianie wyników badań i osiągnięć polskich naukowców z dziedziny medycyny w Polsce i za granicą,
  • wspieranie i prowadzenie inicjatyw o charakterze zdrowotnym, edukacyjnym naukowo-badawczym oraz charytatywnym.
  • 5

[Zakres działalności]

Fundacja realizuje swoje cele statutowe poprzez:

  • współpracę ze szpitalami oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność leczniczą,
  • udzielanie wsparcia organizacyjnego, rzeczowego i finansowego, realizowanego w szczególności poprzez zakup wyrobów medycznych oraz produktów leczniczych niezbędnych do ratowania zdrowia i życia pacjentów szpitali oraz innych podmiotów prowadzących leczniczą,
  • udzielanie wsparcia organizacyjnego, rzeczowego i finansowego budowy, remontów i modernizacji nieruchomości oraz ruchomości będących w dyspozycji szpitali oraz innych podmiotów prowadzących leczniczą,
  • wsparcie finansowe i rzeczowe dla pacjentów, umożliwiające prawidłowe leczenie pacjenta, zaspokojenie niezbędnych potrzeb życiowych pacjenta, oraz sprawowanie nad nim właściwej opieki,
  • wsparcie finansowe procesu leczenia pacjentów,
  • udzielanie pomocy materialnej w postaci stypendiów, świadczeń materialnych niezbędnych do kształcenia i rozwoju uzdolnień naukowców zajmujących się nowoczesnymi metodami leczenia w obszarze chirurgii ogólnej transplantacyjnej, gastroenterologicznej i onkologicznej,
  • tworzenie materiałów edukacyjnych na temat ochrony zdrowia, nauk medycznych oraz chirurgii,
  • promowanie dobrych wzorców w zakresie wspierania rozwoju medycyny na poziomie lokalnym, regionalnym i międzynarodowym,
  • udzielanie wsparcia eksperckiego badaczom z dziedziny medycyny,
  • organizowanie zbiórek pieniężnych i rzeczowych,
  • zrzeszanie wolontariuszy popierających ideę Fundacji oraz organizowanie zajęć dla wolontariuszy,
  • sprzedaż przedmiotów darowizny,
  • wsparcie wizerunkowe i finansowanie targów, sympozjów, konferencji, seminariów, kongresów oraz innych imprez i wydarzeń o charakterze naukowym i badawczym oraz promującym cele Fundacji,
  • wsparcie wizerunkowe i finansowanie szkoleń, doradztwa, kursów, warsztatów i innych wydarzeń z zakresu medycyny, a zwłaszcza nowoczesnej chirurgii,
  • prowadzenie działalności propagatorskiej i informacyjnej w zakresie ochrony zdrowia i chirurgii,
  • przyznawanie odznaczeń, nagród i wyróżnień dla osób fizycznych, prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, zasłużonych dla celów obranych przez Fundację jako jej cele statutowe lub zasłużonych dla Fundacji,
  • tworzenie przestrzeni do wymiany wiedzy z innymi fundacjami o podobnym charakterze w Polsce i za granicą,
  • współpracę z instytucjami publicznymi krajowymi i zagranicznymi, w tym z uczelniami medycznymi oraz organizacjami i osobami wykazującymi zainteresowanie celami Fundacji;
  • uczestnictwo w realizacji zadań i programów zdrowotnych oraz naukowych zlecanych przez instytucje naukowe, zakłady pracy, organizacje społeczne, jednostki samorządu terytorialnego i inne podmioty,
  • udzielanie materialnego wsparcia osobom, instytucjom i organizacjom prowadzącym działalność zbieżną z celami Fundacji, zwłaszcza organizacjom pożytku publicznego, szkołom, placówkom oświatowym i wychowawczym, domom dziecka, szpitalom i innym podmiotom prowadzącym działalność leczniczą, a także uniwersytetom oraz innym instytucjom naukowym i badawczym.
  • 6

[Działalność odpłatna i nieodpłatna]

  1. Działalność statutowa Fundacji jest działalnością pożytku publicznego i może być prowadzona zarówno jako działalność nieodpłatna, jak i działalność odpłatna.
  2. Fundacja prowadzi nieodpłatną działalność pożytku publicznego w zakresie określonym w § 5 pkt 1-6, 8-11, 13-16, 18-20, co odpowiada kodom PKD:
    1. pkt 1 – PKD 94.99.Z
    2. pkt 2 – PKD 88.99.Z
    3. pkt 3 – PKD 88.99.Z
    4. pkt 4 – PKD 88.99.Z
    5. pkt 5 – PKD 88.99.Z
    6. pkt 6 – PKD 88.99.Z
    7. pkt 8 – PKD 94.99.Z
    8. pkt 9 – PKD 72.19.Z
    9. pkt 10 – PKD 94.99.Z
    10. pkt 11 – PKD 94.99.Z
    11. pkt 13 – PKD 94.99.Z
    12. pkt 14 – PKD 94.99.Z
    13. pkt 15 – PKD 86.90.E
    14. pkt 16 – PKD 94.99.Z
    15. pkt 18 – PKD 94.99.Z
    16. pkt 19 – PKD 94.99.Z
    17. pkt 20 – PKD 88.99.Z
  3. Fundacja prowadzi odpłatną działalność pożytku publicznego w zakresie określonym w § 5 pkt 7, 12 i 17, co odpowiada kodom PKD:
    1. pkt 7 – PKD 58.1
    2. pkt 12 – PKD 94.99.Z
    3. pkt 17 – PKD 94.99.Z
  • 7

[Zatrudnienie]

Fundacja może zatrudniać pracowników oraz współpracować z osobami zaangażowanymi w jej działalność na innej podstawie prawnej za wynagrodzeniem.

Rozdział III

Majątek i dochody Fundacji

  • 8

[Majątek Fundacji]

  1. Majątek Fundacji stanowi:
  • fundusz założycielski w kwocie 2.100,00 zł (dwa tysiące sto złotych) wpłacony przez Fundatorów w częściach równych, przy czym na prowadzenie działalności gospodarczej Fundatorzy przeznaczyli kwotę 1.000,00 zł (jeden tysiąc złotych);
  • środki pieniężne i inne mienie uzyskane lub nabyte przez Fundację w toku jej działania.
    1. Fundacja może również czerpać środki w szczególności ze zbiórek publicznych, subwencji, dotacji, dofinansowań pochodzących od osób fizycznych, osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych mających swoje siedziby w Polsce i za granicą, odsetek bankowych, dywidend z zysków z akcji lub udziałów w spółkach, zysków ze sprzedaży papierów wartościowych, dochodów z majątku ruchomego i nieruchomości, odpłatnej działalności pożytku publicznego oraz działalności gospodarczej.
    2. Fundacja prowadzi gospodarkę finansową i księgi rachunkowe na zasadach określonych właściwymi przepisami. W księgach rachunkowych Fundacji nieodpłatna działalność pożytku publicznego, odpłatna działalność pożytku publicznego oraz działalność gospodarcza są wyodrębnione w stopniu umożliwiającym określenie przychodów, kosztów i wyników każdej z tych działalności, z zastrzeżeniem przepisów o rachunkowości.
  • 9

[Spadki, zapisy i darowizny]

  1. Fundacja może również czerpać środki ze spadków, zapisów zwykłych, zapisów windykacyjnych lub darowizn osób fizycznych lub prawnych, mających swoje siedziby w Polsce i za granicą.
  2. Przedmiotem spadków, zapisów zwykłych, zapisów windykacyjnych lub darowizn mogą być w szczególności środki płatnicze, papiery wartościowe, nieruchomości i mienie ruchome oraz wierzytelności.
  3. W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia, Zarząd Fundacji składa oświadczenie o przyjęciu lub odrzuceniu spadku po wcześniejszym uzyskaniu zgody Rady Fundacji.
  4. Dochody pochodzące z subwencji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację dowolnych celów statutowych Fundacji, o ile ofiarodawcy nie postanowili inaczej.
  5. Dochody, o których mowa w 9 ust. 2 powyżej, mogą być użyte wyłącznie na realizację celów statutowych Fundacji.
  • 10

[Działalność gospodarcza]

  1. Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w rozmiarach służących realizacji jej celów statutowych.
  2. Działalność gospodarcza jest działalnością uboczną w stosunku do działalności pożytku publicznego.
  3. Fundacja prowadzi działalność gospodarczą bezpośrednio lub za pośrednictwem wyodrębnionej jednostki organizacyjnej.
  4. Jednostki organizacyjne Fundacji podlegają Zarządowi Fundacji, decyzję o ich powołaniu
    i kierowaniu podejmuje Zarząd Fundacji.
  5. Decyzję o zakresie działania, zatrudnieniu i wynagrodzeniu w jednostce organizacyjnej lub o jej likwidacji, podejmuje Zarząd Fundacji.
  • 11

[Zakres działalności gospodarczej]

  1. Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w następującym :
  • PKD 59.11.Z – Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych,
  • PKD 11.Z – Działalność agencji reklamowych,
  • PKD 82.30.Z – Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów,
  • PKD 85.59.B – Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane,
  • PKD 85.60.Z – Działalność wspomagająca edukację.
  1. Działalność gospodarcza prowadzona jest wyłącznie jako dodatkowa w stosunku do działalności pożytku publicznego. Dochód z działalności gospodarczej przeznaczony jest w całości na realizację celów statutowych Fundacji.
  2. W zakresie określonym w ust. 1 niniejszego paragrafu, Fundacja może prowadzić także działalność odpłatną lub nieodpłatną pożytku publicznego, z zastrzeżeniem § 11 ust. 4 poniżej.
  3. Fundacja nie może prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego i działalności gospodarczej w odniesieniu do tego samego przedmiotu działalności.
  4. Nadwyżka przychodów nad kosztami uzyskiwana przez Fundację, w tym z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, jest w całości przeznaczona na działalność pożytku publicznego.

 

  • 12

[Ograniczenia w działalności]

Fundacji zabrania się:

  1. udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Fundacji w stosunku do członków jej organów lub pracowników oraz osób, z którymi pracownicy pozostają
    w związku małżeńskim lub wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanym
    w dalszej części niniejszego Statutu „osobami bliskimi”,
  2. przekazywania majątku Fundacji na rzecz członków jej organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
  3. wykorzystywania majątku Fundacji na rzecz członkówjej organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich chyba, że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego,
  4. zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organów lub pracownicy Fundacji oraz ich bliskie osoby, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.

Rozdział IV

Organy Fundacji

 

  • 13

[Organy]

  1. Fundacja działa poprzez swoje organy.
  2. Organami fundacji jest Rada Fundacji i Zarząd.
  3. Pierwszy skład Rady Fundacji i Zarządu powołują wszyscy
  4. Członkami organów Fundacji mogą być osoby fizyczne mające pełną zdolność do czynności prawnych.
  5. Członkami organów Fundacji nie mogą być osoby skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
  6. Członkowie Rady Fundacji nie mogą pozostawać z członkami Zarządu w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej.
  7. Członek Rady Fundacji nie może być jednocześnie członkiem Zarządu Fundacji.

 

  • 14

[Rada Fundacji]

  1. Rada Fundacji jest organem nadzorczym i kontrolnym Fundacji.
  2. Rada Fundacji składa się z od 2 (dwóch) do 3 (trzech) osób powoływanych przez wszystkich Fundatorów działających łącznie. Po śmierci któregokolwiek z Fundatorów, Radę Fundacji powołują wszyscy pozostający przy życiu Fundatorzy, działający łącznie. W przypadku śmierci wszystkich Fundatorów, członkowie Rady Fundacji są wybierani przez Radę Fundacji.
  3. Rada Fundacji jest powoływana na wspólną, pięcioletnią kadencję.
  4. Członkostwo w Radzie Fundacji ustaje w przypadku:
  1. upływu kadencji,
  2. śmierci,
  3. złożenia pisemnej rezygnacji, z tym jednak zastrzeżeniem, że rezygnacja ta jest skuteczna z chwilą doręczenia jej któremukolwiek z Fundatorów, a po ich śmierci – któremukolwiek z pozostałych członków Rady, a w ich braku – któremukolwiek z członków Zarządu Fundacji,
  4. niepełnienia obowiązków członka Rady Fundacji przez okres dłuższy niż 12 (dwanaście) miesięcy,
  5. odwołania ze składu Rady Fundacji, zgodnie z ust. 5 poniżej,
  6. zajścia innych okoliczności przewidzianych przepisami prawa lub niniejszym Statutem, powodujących wygaśnięcie członkostwa w Radzie Fundacji.
    1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach odwołanie członka Rady Fundacji i przez to pozbawienie go członkostwa w Radzie Fundacji, może nastąpić w wyniku uchwały podjętej jednogłośnie przez pozostałych członków Rady Fundacji lub decyzją wszystkich Fundatorów działających łącznie. Odwołanie członka Rady Fundacji może nastąpić w szczególności w przypadku:
  7. podjęcia pracy lub innej działalności, której charakter uniemożliwia należyte wykonywanie funkcji członka Rady Fundacji,
  8. choroby, ułomności lub utraty sił, powodujących trwałą niezdolność do sprawowania funkcji członka Rady Fundacji,
  9. nienależytego wykonywania funkcji członka Rady Fundacji,
  10. istotnego naruszenia postanowień statutu Fundacji,
  11. naruszenia przepisów powszechnie obowiązującego prawa, stwierdzonego prawomocnym wyrokiem sądu.
    1. Rada Fundacji wybiera ze swego grona Przewodniczącego, który kieruje pracami Rady Fundacji, reprezentuje ja na zewnątrz oraz zwołuje i przewodniczy posiedzeniom. W uzasadnionych przypadkach pozostali członkowie Rady zastępują Przewodniczącego, na jego pisemne upoważnienie.
  • 15

[Kompetencje Rady Fundacji]

  1. Do kompetencji Rady Fundacji należy w szczególności:
  1. powoływanie i odwoływanie członków Zarządu Fundacji oraz udzielanie członkom Zarządu absolutorium,
  2. opiniowanie i zatwierdzanie rocznych sprawozdań merytorycznych i finansowych Fundacji,
  3. kontrolowanie bieżącej działalności Zarządu,
  4. nadzór nad działalnością Fundacji,
  5. wyrażanie opinii w sprawach przedłożonych jej przez Zarząd,
  6. reprezentowanie Fundacji przy zawieraniu umów z członkami Zarządu,
  7. wyrażanie zgody na czynności przewidziane w niniejszym Statucie.
    1. W celu wykonywania swoich zadań Rada jest uprawniona do żądania od Zarządu wszelkich niezbędnych dokumentów oraz wyjaśnień związanych z działalnością Fundacji.
  • 16

[Wynagrodzenie członków Rady Fundacji]

Członkowie Rady Fundacji nie pobierają wynagrodzenia z tytułu udziału w pracach tego organu, z wyjątkiem zwrotu udokumentowanych wydatków związanych z uczestnictwem w pracach tych organów, w tym kosztów podróży.

  • 17

[Posiedzenia Rady Fundacji]

  1. Rada Fundacji zbiera się co najmniej raz w roku.
  2. Posiedzenie Rady Fundacji zwołuje Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy albo na wniosek Zarządu lub któregokolwiek z Fundatorów, zgłoszony na piśmie.
  3. Każdemu członkowi Rady Fundacji przysługuje jeden głos.
  4. Rada Fundacji podejmuje decyzje w formie uchwał zwykłą większością głosów. W razie równości głosów, decyduje głos Przewodniczącego.
  5. W posiedzeniu Rady Fundacji mogą uczestniczyć członkowie innych organów Fundacji oraz inne zaproszone osoby z głosem doradczym.
  • 18

[Zarząd Fundacji]

  1. Zarząd Fundacji kieruje jej działalnością oraz reprezentuje Fundację na zewnątrz.
  2. Zarząd składa się z od 1 (jednej) do 3 (trzech) osób, powoływanych i odwoływanych przez Radę Fundacji w formie uchwały. Liczbę członków Zarządu oraz ich funkcję w Zarządzie określa uchwała o powołaniu.
  3. Zarząd powoływany jest na wspólną, pięcioletnią kadencję.
  4. Pracami Zarządu kieruje Prezes Zarządu.
  5. Członkowie Zarządu mogą pozostawać z Fundacją w stosunku pracy lub w innym stosunku cywilnoprawnym. Członkowie Zarządu mogą otrzymywać wynagrodzenie i nagrody za zgodą iw wysokości ustalonej w uchwale Rady Fundacji.
  6. Mandat członka Zarządu wygasa wskutek:
  7. upływu kadencji,
  8. śmierci,
  9. złożenia pisemnej rezygnacji, z tym jednak zastrzeżeniem, że rezygnacja ta jest skuteczna z chwilą doręczenia jej któremukolwiek członkowi Rady Fundacji lub któremukolwiek z Fundatorów,
  10. niepełnienia obowiązków członka Zarządu przez okres dłuższy niż 6 (sześć) miesięcy,
  11. odwołania ze składu Zarządu uchwałą Rady Fundacji lub decyzją wszystkich Fundatorów działających łącznie,
  12. zajścia innych okoliczności przewidzianych przepisami prawa lub niniejszym Statutem, powodujących wygaśnięcie członkostwa w Zarządzie Fundacji.
  13. Odwołanie członka Zarządu może nastąpić w szczególności w przypadku:
  14. podjęcia pracy lub innej działalności, której charakter uniemożliwia należyte wykonywanie funkcji członka Zarządu,
  15. choroby, ułomności lub utraty sił, powodujących trwałą niezdolność do sprawowania funkcji członka Zarządu,
  16. nienależytego wykonywania funkcji członka Zarządu,
  17. istotnego naruszenia postanowień statutu Fundacji,
  18. naruszenia przepisów powszechnie obowiązującego prawa, stwierdzonego prawomocnym wyrokiem sądu.
  19. Członkowie Zarządu nie mogą prowadzić lub uczestniczyć w prowadzeniu interesów pozostających w konflikcie z interesami Fundacji.
  20. Szczegółowy tryb działania Zarządu może określać regulamin Zarządu ustalony przez Zarząd.
  • 19

[Kompetencje Zarządu]

  1. Do kompetencji Zarządu Fundacji należy w szczególności:
  2. reprezentowanie Fundacji wobec osób trzecich i kierowanie jej bieżącą działalnością,
  3. sprawowanie pieczy nad majątkiem Fundacji,
  4. uchwalanie regulaminów i aktów wewnętrznych Fundacji,
  5. podejmowanie decyzji o utworzeniu spółek handlowych lub przystąpienia do nich,
  6. podejmowanie decyzji o połączeniu z inną fundacją,
  7. ustalanie planów działania Fundacji,
  8. decydowanie o zatrudnieniu, wynagrodzeniach i nagrodach pracowników Fundacji i innych osób zaangażowanych w działalność fundacji, z wyłączeniem wynagrodzeń i nagród przyznawanych członkom Zarządu Fundacji,
  9. decydowanie o zmianach Statutu Fundacji,
  10. tworzenie i znoszenie oddziałów, zakładów i innych jednostek organizacyjnych Fundacji.
  11. Czynności o których mowa w ust. 1 lit. g i h powyżej, Zarząd dokonuje za zgodą wszystkich Fundatorów. Po śmierci któregokolwiek z Fundatorów, zgody udzielają wszyscy pozostający przy życiu Fundatorzy, działający łącznie. W przypadku śmierci wszystkich Fundatorów, zgody udziela Rada Fundacji.
  12. Do kompetencji Zarządu należy ponadto podejmowanie decyzji we wszystkich sprawach niezastrzeżonych do zakresu kompetencji innych osób lub podmiotów.
  • 20

[Posiedzenia Zarządu]

  1. Posiedzenia Zarządu Fundacji odbywają się w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał.
  2. Posiedzenia Zarządu Fundacji zwołuje Prezes Zarządu Fundacji lub którykolwiek z Fundatorów.
  3. Decyzje Zarządu dotyczące sfery wewnętrznej działalności Fundacji podejmowane są w formie uchwały, chyba że niniejszy Statut lub przepisy obowiązującego prawa stanowią inaczej.
  4. Uchwały Zarządu Fundacji zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równości głosów, decydujący jest głos Prezesa Zarządu.
  5. Każdemu członkowi Zarządu przysługuje jeden głos.
  6. W posiedzeniu Zarządu Fundacji mogą uczestniczyć członkowie innych organów Fundacji oraz inne zaproszone osoby z głosem doradczym.

 

  • 21

[Reprezentacja Fundacji]

W przypadku Zarządu jednoosobowego do reprezentowania Fundacji i składania w jej imieniu oświadczeń woli upoważniony jest jej jedyny członek Zarządu. W przypadku Zarządu wieloosobowego, do reprezentowania Fundacji i składania w jej imieniu oświadczeń woli upoważnionych jest dwóch członków Zarządu działających łącznie.

 

Rozdział V

Likwidacja, postanowienia końcowe

  • 22

[Zasady likwidacji]

  1. Likwidacja Fundacji następuje po wyczerpaniu środków finansowych i majątku Fundacji lub w razie osiągnięcia celu Fundacji.
  2. Decyzję o likwidacji Fundacji podejmują wszyscy Fundatorzy działający łącznie. Po śmierci któregokolwiek z Fundatorów, decyzję tę podejmują wszyscy pozostający przy życiu Fundatorzy, działający łącznie. W przypadku śmierci wszystkich Fundatorów, o likwidacji Fundacji decyduje Zarząd Fundacji, za uprzednią jednomyślną zgodą Rady Fundacji wyrażoną w formie uchwały.
  3. Likwidatorami są członkowie Zarządu Fundacji, chyba że zgodnie z ust. 2 powyżej zdecydowano inaczej. Do likwidatorów stosuje się odpowiednio postanowienia Statutu dotyczące członków Zarządu.
  • .
  • 23

[Inne postanowienia]

  1. Decyzję w sprawie zmiany celów Fundacji podejmują wszyscy Po śmierci któregokolwiek z Fundatorów, decyzję tę podejmują wszyscy pozostający przy życiu Fundatorzy.
  2. Zmiana celów Fundacji następuje przez złożenie wspólnego oświadczenia przez Fundatorów, a następnie podjęcie przez Zarząd Fundacji uchwały zmieniającej Statut w tym zakresie; 19 ust. 2 zd. 3 nie stosuje się. Oświadczenie Fundatorów dotyczące zmiany celów Fundacji jest dla Zarządu wiążące.
  3. Fundacja może połączyć się z inną fundacją dla efektywnej poprawy realizacji celów Fundacji.
  4. Połączenie nie może nastąpić, jeśli w jego wyniku mógłby ulec istotnej zmianie cel Fundacji.
  5. Decyzję w sprawie połączenia Fundacji z inną fundacją podejmują wszyscy Fundatorzy działający łącznie. Po śmierci któregokolwiek z Fundatorów, decyzję tę podejmują wszyscy pozostający przy życiu Fundatorzy działający łącznie.
  6. Rokiem obrotowym Fundacji jest rok kalendarzowy. Pierwszy rok obrotowy Fundacji kończy się w dniu 31 grudnia 2025 roku.

Wsparcie pacjentów

Szkolenie personelu

Nowoczesne leczenie

Rozwój
szpitali

Współpraca naukowa

Promocja medycyny

Zdrowie
i edukacja